MariaBlom

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Snövädret höll vad det lovat!

Av Maria - 15 januari 2015 22:35

I morse var jag dessto piggare och var tidigt i stallet. Halo fick nya skor och var jätte fin på fötterna, inga sprickor eller andra konstigheter.

Halo har jätte fina och bra bakhovar, fram har hon däremot velat spricka lite och växa lite ojämnt. Inga stora problem, men det har behövt lite underhåll och extra tillsyn. Sen en tid tillbaka har jag brukat Hippos tillskott Hov, ett biotin tillskott. Och jag märker faktiskt stor stor skillnad!

Hon har börjat växa jämnt och sprickorna har uteblivit, helt otroligt vad så lite kan göra så stor skillnad! Jag har använt biotin förr, men aldrig märkt någon större skillnad. Jag kan verkligen rekommendera Hippos tillskott, och foder också för den delen. Jag lovar er ett foderinlägg under slutet av veckan, så spinner vi vidare på den tråden då! 


Vid 13 tiden började det snöa och det bara tilltog, samtidigt som det började blåsa. Det har öst ned snö hela dagen och i slutet av eftermiddagen kom det även duggregn, SUCK!  Ska det vara vinter kan det väl vara det ordentligt, inte bara blött och slask. 

Väglaget hem från jobbet var hemskt och Halo var nöjd när jag kunde ta in henne. Dock var dagens dåliga väder snabbt glömt när hon fick sitt kvällshö! 


När jag kom hem låg ett höökspaket på bordet, Daniel hade varit snäll och hämtat ut det. I det gömde det sej ett nytt dressyrträns till sessan. I morgon ska det provas och jag hoppas det ska passa! Halo har tidigare varit för liten för att kunna ha Pull Back knäppning, och det är ju gärna det på de bredare nosgrimmorna på dressyrtränsen. Men nu hoppas vi det ska gå! Håller tummarna för det, bilder kommer i morgon!


Dax att nörda ljudboken.... ;)

//Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 27 januari 2016 19:45


  Känner ni igen er?  Förväntningarna, planeringen, tankarna, målen och framförallt, den pirrande glädjen i magen.  Det är dags att börja klåttra ned årets säsong i kalendern och spika de viktigaste tävlingarna för året.  Än är det lite gles...

Av Maria - 26 januari 2016 20:56


  (Bild tagen i höstas)     Bättre sent än aldrig!  Idag har jag i panik äntligen kommit ihåg att köpa en ny almanacka. Telefoner i all ära, men när det gäller mej så är det bara en vanlig, tjock och gärna lite klumpig almanacka som gäller...

Av Maria - 21 januari 2016 18:10

Det har gått veckor med låga grader ute. Nu tänker ni "Ja, nu klagas det för att det är kallt. Sist hon gjorde ett blogginlägg var det november och hon längtade efter vintern". Jag ler lite och håller med er, man klagar lätt. Men just nu tycker jag ä...

Av Maria - 29 november 2015 15:38

Det kommer dagar som man verkligen inser hur mycket våra hästar betyder för oss, och hur fruktansvärt ont det gör i oss när de inte mår bra.  Senaste dygnen har varit kritiska för en väns häst och tillsammans har de kämpat mot klockan och tiden. Id...

Av Maria - 24 november 2015 18:19

     Det finns vissa anledningar till att absolut inte tycka om November. Lera, mörker och rusk.  Men så igår var det en fantastisk vinterdag med -8 grader och sol. Dagen bjöd på en härlig promenad med Kenzie och ett minst lika härligt pass i tö...

Presentation


Obotlig hästnörd med en liten stund över för läsning?
Välkommen till min blogg. En blogg skriven av en helt vanlig tjej med stora drömmar, beslutsam om målet och förhoppningsfull om vägen dit.

Gästbok

Blogginlägg

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Coco´s First Halo

     

   

Halo är ett SWB sto född Maj 2010

Bocelli-Amiral 

 

Jag köpte Halo som 2-åring 2012, då oinriden och grön. Det var kärlek vid första ögonkastet! 

Vi började vår resa ihop där och då.  Halo är en fantastisk häst, vän och tävlingskamrat som alltid har öronen spetsade, oavsett om det är tandläkaren som kommer eller om det är träning på gång. 

Hon är den som alltid vill vara i centrum för kel och hon oerhört snäll mot allt levande. Men lika lugn som hon är på marken, lika het kan hon vara i ridningen. Vissa dagar håller vi bara i hatten och försöker hänga med. Skulle Halo själv få bestämma skulle dagen kantas av träningar, pyssel, besök av trevliga hästmänniskor i alla dess former (helst hovlagaren) och bus i hagen. 

Halo är en på miljonen och kommer oavsett vad som händer alltid stanna hos mej. Förhopnningsvis kommer vi visa framfötterna på dressyrbanorna, om inte så hinner dom i alla fall se svansen ;) 


Ovido - Quiz & Flashcards